ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΑΜΟΥ - ΙΚΑΡΙΑΣ - ΦΟΥΡΝΩΝ

Βρείτε μας στο Facebook...

Ιστοσελίδες, εξωστρέφεια και οι δυνατότητες του διαδικτύου

tech1

Σαν επαγγελματίας του τομέα της πληροφορικής που ασχολείται με ιστοσελίδες, εφαρμογές διαδικτύου, θέματα ασφάλειας πληροφοριακών συστημάτων, δεν μπορώ να παραβλέψω μερικά πράγματα που στάθηκαν και ως αφορμή για το Άρθρο μου.

Πρώτα από όλα, θα ήθελα να τονίσω ότι πρόκειται για «φιλικές συμβουλές» και ας ακουστώ και λίγο σκληρός. Αλλά πρέπει, γιατί η εικόνα που προβάλει το νησί και πολλές επιχειρήσεις προς τα έξω, δηλαδή διά μέσου του διαδικτύου, όπως θα έλεγε και η Τασούλα, είναι ντρατζικ. Είμαστε χρόνια πίσω, όχι μόνο συγκρίνοντας με το εξωτερικό, αλλά και συγκρίνοντας με άλλα Νησιά της χώρας μας.

Το ότι υπάρχουμε σαν Νησί/Νομός στο διαδίκτυο οφείλεται κατά κύριο λόγο σε ιδιωτικές πρωτοβουλίες, που προβάλουν το Νησί μας, τον τόπο μας. Ένα μεγάλο μπράβο σας και ευχαριστώ! Και ούτε αναφέρομαι με το Άρθρο μου σε αυτές τις ιδιωτικές πρωτοβουλίες, αλλά σε επιχειρήσεις , στον δήμο, κράτος γενικά.

Για τις σελίδες του Δήμου, κράτους που αφορούν την Σάμο. Τι να πεις;

Υπάρχουν πολλές ιστοσελίδες, όπου έχουν σπαταληθεί τεράστια ποσά χωρίς κανένα όφελος (όφελος για αυτούς που θα έπρεπε). Με αυτά τα ποσά οι ιστοσελίδες όχι μόνο θα έπρεπε να κάνουν θαύματα, αλλά τα ποσά αρκούνε και για την συντήρηση των σελίδων αυτών για πολλά χρόνια.

Και το αποτέλεσμα;

Πολλές έχουν να συντηρηθούν και να ανανεωθούν εδώ και ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Μερικές και χρόνια. Στην ουσία, άχρηστες. Καλύτερα να κλείσουν, διότι προκαλούν ζημιά και έχουν και κόστος.

Την ζημιά την προκαλούν λόγω της εμφάνισης που είναι απαρχαιωμένη, λάθος τηλέφωνα και πληροφορίες (ας σκεφτούμε και τους τουρίστες σε περίπτωση ανάγκης, αν χτύπα ξύλο βρεθούν σε κάτι τέτοιες ιστοσελίδες). Και τι εντύπωση θα σχηματίσει κάποιος αν έχει μπροστά του μια σελίδα επίσημη του τόπου, που έχει να ανανεωθεί, να φρεσκαριστεί εδώ και χρόνια; Σαν να έχει κάποιος να κάνεις νοικοκυριό στο σπίτι του εδώ και πολλά χρόνια.

Γενικώς, μια ιστοσελίδα τι είναι; Η εικόνα της επιχείρησης σας, του τόπου, της πόλης, του εαυτού σας, της εφημερίδας , κτλ κτλ…. προς τα έξω! Αυτό δεν αφορά μόνο επίσημες σελίδες του Δήμου, του κράτους, αλλά και των επιχειρήσεων.

Σκοπός της Ιστοσελίδας είναι να προβάλει την επιχείρηση, τον τόπο, την πόλη, να ενημερώσει, να πουλήσετε κάτι ηλεκτρονικά! Και αν γίνει σωστά, έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση εσόδων για μια επιχείρηση, την αύξηση των επισκεπτών για μια ενημερωτική ιστοσελίδα, κτλ, κτλ… δηλαδή όφελος και γιατί όχι, κέρδος!

Αν αυτή η εικόνα προς τα έξω δεν είναι και η καλύτερη, δεν θα έχετε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Προκαλεί βεβαίως και ζημιά μια τέτοια εικόνα και για την ίδια την επιχείρηση. Έτσι δεν είναι; Αν δω ότι ένα μαγαζί είναι χάλια από έξω και από εμφάνιση, δεν θα κάτσω να φάω. Και ας έχει την καλύτερη κουζίνα! Και ένας λόγος παραπάνω αν πρέπει να εμπιστευτώ μια επιχείρηση, διαβάζοντας και βλέποντας μια ιστοσελίδα μόνο!

Εκτός του ότι έχω δει και ιστοσελίδες που ασχολούνται με το ηλεκτρονικό εμπόριο και δεν τηρούνε τους βασικούς κανόνες (για να το γράψω πιο απλά, παράνομες). Εκτός ότι ο πελάτης μπορεί να σας «τρέξει» εσάς που τηv έχετε και να μην «φτάνεται», δεν βοηθάει μια τέτοια εικόνα ώστε να υπάρξει κλίμα εμπιστοσύνης για να γίνει μια αγορά από το ηλεκτρονικό κατάστημα σας. Ο πελάτης δεν σας βλέπει προσωπικά εσάς και την επιχείρηση σας.

Πριν κάτι μέρες έκανα μια άλλη δοκιμή, ήθελα να κλείσω ένα δωμάτιο σε ένα ξενοδοχεία του Νομού ηλεκτρονικά. Διάλεξα την ημερομηνία από 31 Φεβρουαρίου 2012 (1ο φάουλ) έως 2 Μαρτίου 2011 (2ο φάουλ) και πάτησα αποστολή. Δεν λειτουργούσε η φόρμα και μήνυμα δεν στάλθηκε (3ο φάουλ). Να μαντέψω ότι μάλλον το ξενοδοχείο αυτό δεν θα δέχεται και πολλές κρατήσεις ηλεκτρονικά. Μερικοί θα σκέφτεστε, μα και τι έγινε;

Απλό, το ξενοδοχείο έχασε και ο πελάτης κοιτάει στο επόμενο ξενοδοχείο για δωμάτιο. Δεν θα κάτσει να πάρει τηλέφωνο κατά μεγάλη πιθανότητα. Προ πάντων από το εξωτερικό. Έχει και άλλα ξενοδοχεία με ιστοσελίδες που λειτουργούν. Ο κόσμος πλέον, ενημερώνετε και κλείνει τις διακοπές του όλο και πιο πολύ ηλεκτρονικά.

Για να μην αναφέρω ιστοσελίδες που έχουν ενσωματωμένο τον αυτόματο μεταφραστή της google. Αν ξέρατε τι μετάφραση κάνει και ότι δεν βγάζει κανείς εύκολα νόημα τι θα λέγατε; Εσείς, πόσο καιρό θα σπαταλούσατε σε μια τέτοια προβολή μιας επιχείρησης, οργανισμού για να καταλάβετε το τι θέλει να μας πει ο ποιητής; Ένα 99% των επισκεπτών καθόλου, διότι έχει πολλές άλλες σελίδες με περιεχόμενο που μπορείς και να το καταλάβεις αμέσως, έχει σωστές πραγματικές μεταφράσεις. Είναι πραγματικά πολυγλωσσικές ιστοσελίδες.

Και εδώ ταιριάζει και η λέξη ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ σε συνδυασμό με το διαδίκτυο. Προ πάντων για τουριστικούς προορισμούς και μικρές αγορές όπως της Σάμου. Γιατί το διαδίκτυο προσφέρει αυτήν την δυνατότητα, να κατακτήσετε νέες αγορές, να κερδίσετε νέους πελάτες, όχι μόνο της τοπικής κοινωνίας, αλλά και σε όλο τον κόσμο. Με την σωστή προσπάθεια και προβολή!

Μην τα περιμένετε από το κράτος αυτά, εν καιρώ κρίσης με άδεια ταμεία, να προβάλουν τον τόπο για να επωφεληθείτε και εσείς και εγώ και τελικώς όλοι μας. Θέλει και ιδιωτική πρωτοβουλία, επιχειρηματίες με όρεξη. Γιατί δόξα τον θεό, όλα τα άλλα υπάρχουν άφθονα και πουλιούνται από μόνα τους σχεδόν, πανέμορφο Νομό με φυσικά πλούτοι, προϊόντα άπιαστα και ποιοτικά. Μέχρι και οι ειδικοί υπάρχουν να βοηθήσουνε σε αυτές τις δουλειές, στην προβολή του τόπου ή της επιχείρησης.

Και δεν αναφέρομαι μόνο σε μένα, αλλά έχω δει και πολλές άλλες αξιόλογες εργασίες από εταιρία (π.χ) με έδρα το Καρλόβασι, αλλά και αλλού στον Νομό.

Και βεβαίως, όλα έχουν ένα κόστος. Είναι μια επένδυση που δεν πάει άδικα αν γίνει σωστά. Δεν υπάρχουν κερδοφόρες και επιτυχημένες ιστοσελίδες χωρίς κόστος, προ πάντων για την προώθηση και διαφήμιση.

Και όχι, για αυτόν τον σκοπό δεν βοηθάει το Facebook ή το twitter, blog και ότι άλλο υπάρχει και ας είναι δωρεάν. Είναι εργαλεία που υποστηρίζουν μια προβολή στο διαδίκτυο και τίποτα άλλο. Δεν φέρουν το μέγιστο αποτέλεσμα και ούτε μπορούν, γιατί όλα υπάρχουν για τον ειδικό τους σκοπό, υποστηρικτικά και έχουν πολύ περιορισμένες δυνατότητες.

Και τι εντύπωση θα σχηματίσει κάποιος, αν δει να προβάλετε π.χ ένα ξενοδοχείο μόνο δια μέσω ενός blog ή εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης; Σίγουρα άσχημη εικόνα, δεν μπορείς να κλείσεις δωμάτιο δια μέσω του Facebook, για αυτό λέγονται εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης.

Και ναι, το διαδίκτυο είναι ένα εργαλείο που μπορεί να οδηγήσει σε έξοδο από την κρίση.

Διαβάστε εδώ το Άρθρο που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ για την έρευνα που έγινε,

«Παράγων Ίντερνετ: το Διαδίκτυο ως Μοχλός Ανάπτυξης για την Ελληνική Οικονομία» 

Πραγματικά είναι στα χέρια μας.

Και αν έχει καλλιεργηθεί με το Άρθρο μου η εντύπωση ότι διαφημίζω την επιχείρηση μου ή και όλο τον τομέα της πληροφορικής που ασχολείται με θέματα διαδικτύου, απαντώ... βεβαίως το κάνω, μήπως μπορέσω με τους συναδέλφους να συνεισφέρουμε στην ανάπτυξη του τόπου.

Και τελικώς, δεν μιλάμε εδώ για την δική μου/μας επιχείρηση.. εμείς είμαστε λόγω των γνώσεων έτσι και αλλιώς λίγο προνομιούχοι και απλώς παρέχουμε τις υπηρεσίες μας.

Για την δικιά σας επιχείρηση μιλάμε. Μια ερώτηση δεν κοστίζει, ρωτήστε και ενημερωθείτε.

 

Φιλικά

Χουσάς Νικόλαος

Ειδικός Πληροφορικής - Ανάπτυξη εφαρμογών

www.NewAgeIT.gr

Μοιραστείτε...

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Προσθήκη νέου σχολίου

Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

 

 

 

Επισκέπτες

ΣήμεραΣήμερα1047
ΕχθέςΕχθές4074
ΕβδομάδαΕβδομάδα18000
ΜήναςΜήνας5121
ΣύνολοΣύνολο5187751
Statistik created: 2017-02-02T07:33:34+02:00
O καιρός σήμερα